mapa strony   |
RSS

Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Jana Pawła II w Rząśni

 

 



                         

                                                   


Konkurs „Rodzina na rowerze”

 

Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami na rodzinny konkurs rowerowy. Takie wycieczki nie tylko zbliżają rodzinę, świetnie wpływają na kondycję, ale często pozwalają przeżyć niezwykłe przygody. Gmina Rząśnia w okresie zimowym potrafi zachwycić swoim pięknem. Jeśli Wy macie w okolicy swoją ulubioną trasę na wspólne wycieczki to podzielcie się nią z innymi.

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-VIII Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Rząśni. Trwa od 20.11-7.12.2020 roku, więc z pewnością każdy z Was zdąży przesłać swoją propozycje wycieczki. Najdłuższe trasy i najciekawsze zdjęcia mają szanse na wspaniałe nagrody.

 

                                                                                                        

Regulamin konkursu:

1.     Organizatorem konkursu jest Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni oraz Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rząśni.

2.     Konkurs trwa od 20.11.2020r. - 10.12.2020r.

3.     Prześlij na adres mailowy rodzinanarowerze@onet.pl zdjęcie trasy z aplikacji Endomondo oraz swoje rodzinne zdjęcie podczas wycieczki.

4.     W mailu podaj imię, nazwisko i klasę oraz oświadczenie, że nadesłane zdjęcie jest Twojego autorstwa.

5.     Dwie osoby z każdego rocznika, które „wykręcą” najdłuższą trasę otrzymają ciekawe nagrody.

Powodzenia

INFORMACJA !

 

    Wpłaty za obiady dokonujemy na numer  konta :

73 8978 0008 0080 8169 2000 0010 

W tytule wpisujemy: imię i nazwisko dziecka ,klasa

oraz kwotę. 

Obiady za wrzesień : 54,00 zł.

Obiady za październik: 63,00 zł.(dotyczy uczniów szkoły)

OPŁAT ZA OBIADY DOKONUJEMY DO 15-GO KAŻDEGO MIESIĄCA

  

  przykładowy druk wpłat na obiady

   >>> kliknij, aby pobrać<<<  



 

Wersja do druku

Aktualności

Pasowanie na czytelnika

25.11.2020

 >>> galeria zdjęć<<<

Uczniowie klas Ia oraz Ib wraz z wychowawczyniami Panią Ewą Herczyńską i Ewą Brzozowską uczestniczyli w spotkaniu bibliotecznym zorganizowanym przez Panią bibliotekarkę Renatę Szczecińską, podczas którego zostali pasowani na czytelników.
Spotkanie to miało uroczysty charakter. W obecności Dyrektora Pana Damiana Mikołajczyka dzieci złożyły ślubowanie na czytelników Zespołu Szkolno- Przedszkolnego im. Jana Pawła II w Rząśni.
Podczas spotkania uczniowie zostali zapoznani z zasadami wypożyczania książek, korzystania z biblioteki szkolnej i czytelni. Odgadywali zagadki związane z tytułami książeczek. Poznali korzyści płynące z czytania tj. rozwijanie umysłu, emocji, rozbudzanie wyobraźni, ćwiczenie czytania, zdobywanie wiedzy i uwrażliwianie się na drugiego człowieka. Dowiedzieli się, że czytanie może być pasją i będzie towarzyszyć im na co dzień.
Przy tej okazji uczniowie otrzymali dyplomy pasowania na czytelnika oraz wyprawki czytelnicze. W skład wyprawki wchodziły książka “ Pierwsze abecadło”, broszura dla rodzica “ Książką połączeni” oraz “ Kreatywny alfabet” - plakat z literami do wycięcia i nauki alfabetu. Wyprawki czytelnicze zostały przygotowane w ramach projektu “ Mała książka - wielki człowiek” organizowanego przez Instytut Książki. Cała kampania objęta jest patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, a jej celem jest rozwój czytelnictwa wśród dzieci oraz przekazywanie wartości wynikających z czytania międzypokoleniowego.

Pokaz EKO MODY w przedszkolu

24.11.2020

>>> galeria zdjęć<<<

20 listopada najstarsze grupy przedszkolne wykonały kolejne zadanie w ramach projektu edukacyjnego pt. „EKO PRZEDSZKOLAKI”. W grupach Żabek i Elfów dzieci zamieniały się w projektantów „EKO MODY”. Zabawa była wspaniała. Na koniec obie grupy przedstawiły swoje stroje na ekologicznym pokazie mody.

Święto Niepodległości

20.11.2020

>>> galeria zdjęć<<<

W naszym Przedszkolu dzieci bardzo uroczyście obchodziły Święto 11 listopada. Aby wydarzenie to było wyjątkowe dnia 10 listopada zorganizowaliśmy dzień mody patriotycznej. Dzieci pięknie się przygotowały i zaskoczyły wszystkich swoimi strojami. Tego dnia o godzinie 11.11 dzieci uroczyście odśpiewały Hymn Polski. Ponadto dzieci ze starszych grup: Smerfów, Elfów, Żabek wzięły udział w konkursie pt. „Każdy Przedszkolak to mały Polak”. 13 listopada starszaki dumnie recytowały patriotyczne wiersze, czemu towarzyszyła wyjątkowa atmosfera. Pomimo tremy jaka towarzyszyła dzieciom, występy były piękne i poruszające. Komisja konkursowa stanęła przed trudnym zadaniem, jednak po naradach przyznała następujące miejsca:

W grupie Elfów:

1 miejsce : Oliwia H., Jakub B.

2 miejsce: Łucja L., Izabela P., Borys M.

3 miejsce: Justyna K., Julita D., Maria Ż., Aleksander W.

W grupie Żabek:

1 miejsce: Liliana D., Jakub K.

2 miejsce: Klara K., Natan B.

3 miejsce: Bartosz J., Julia P., Nadia K.,

W grupie Smerfów:

1 miejsce: Adam D., Alicja P.

2 miejsce: Helena O., Aleksander K.

3 miejsce: Zuzanna W., Maja F., Jan P.

Komisja konkursowa przyznała również wyróżnienia i nagrodziła wszystkie dzieci.

Wszystkie działania były spójne z projektem Piękna Nasza Polska Cała, w którym uczestniczymy. 

ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO „MOI RODZICE PRACUJĄ”

20.11.2020

>>> galeria zdjęć <<<

Z ogromną przyjemnością ogłaszam wyniki przedszkolnego konkursu plastycznego „Moi rodzice pracują”.Konkurs organizowany był dla przedszkolaków z grupy „Smerfy”. Zadaniem uczestników konkursu było wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej przedstawiającej zawody wykonywane przez rodziców. Oceniana była kreatywność, oryginalność, estetyka oraz samodzielność wykonania pracy. Głównym celem konkursu było zachęcenie dzieci do twórczego działania, rozwijania i kształtowania wyobraźni plastycznej oraz kreatywności dziecka. Wybór najpiękniejszej pracy nie był łatwym zadaniem, ponieważ wszystkie prace spełniały wymagane kryteria. Członkowie komisji jednogłośnie uznali, że wszystkie prace były na bardzo wysokim poziomie. Zachwycały kolorystyką, różnorodnością techniki i pomysłowością. Dopiero po burzliwych naradach, jury wyłoniło zwycięzców:
I miejsce -Jan Kazuba
I miejsce- Zuzanna Włodarczyk
II miejsce- Alicja Pietrzyk
II miejsce -Natalia Ryś
II miejsce- Maria Pietruszka
III miejsce- Miłosz Kasprzyk
III miejsce- Aleksander Krawczyk
III miejsce -Iga Wolnowska
Pani Wicedyrektor wręczyła zwycięzcom pamiątkowe dyplomy oraz nagrody. Pozostałe dzieci otrzymały drobne upominki. Dziękuję za udział w konkursie i jeszcze raz gratuluję zwycięzcom.
Wychowawca -Monika Cimcioch

Ślubowanie klas pierwszych

20.11.2020

>>> galeria zdjęć<<<

20 października w kl.1A i kl.1B odbyło się pasowanie pierwszaków na uczniów naszej szkoły.

W tym roku, z powodu pandemii, w uroczystości nie mogli uczestniczyć rodzice, władze gminne i oświatowe, ani społeczność szkolna.

Dyrektor Szkoły Pan Damian Mikołajczyk przyjął ślubowanie pierwszaków i dokonał ich pasowania w klasach, w obecności wychowawców. Dzieci otrzymały wiele  prezentów: kolorowe woreczki pełne przyborów od Wójta Gminy Pana Tomasza Stolarczyka, notesy od klas drugich i trzecich oraz medale i słodycze od rodziców.

Pierwszaki wyglądały bardzo odświętnie i pięknie przeżyły ten dzień. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Pieczenie chleba w Przedszkolu

09.11.2020

 >>> galeria  zdjęć<<<

Nasze przedszkole bierze udział w międzynarodowym projekcie „Piękna Nasza Polska Cała”. W związku z tym grupa Smerfów i Delfinków przystąpiła do realizacji zadania „Być dobrym jak chleb”.29 października dzieci upiekły chleb. Przedszkolaki miały okazję poznać potrzebne do wypieku chleba składniki oraz cały proces tworzenia. W realizacji  zadania pomogły panie kucharki, które koordynowały poczynania dzieci.

Każdy przedszkolak przygotował chlebek, który mógł zabrać do domu. Degustacja wspólnie upieczonego chleba odbyła się następnego dnia. Dzieci były pod wrażeniem efektu swojej pracy, a upieczony chlebek w mgnieniu oka zniknął z talerzy. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji. 

Sensoplastyczne wariacje

04.11.2020

 >>> galeria zdjęć<<<

Nasze Przedszkolaki z grupy Żabek przystąpiły do programu „Sensoplastyczne wariacje”. Dnia 27 października odbyły się pierwsze zajęciach podczas, których dzieci tworzyły przy pomocy kolorowych makaronów i jogurtowych farb. Dzieci nie tylko dobrze się bawiły ale również uruchomiły swoją wyobraźnię i kreatywność. Malowały rękoma, a z makaronów powstały niecodzienne dania.

Dzień Nauczyciela w Przedszkolu

26.10.2020

>>> galeria zdjęć<<<

15 października był w naszym przedszkolu wyjątkowym dniem. Dzień Edukacji Narodowej, zwany potocznie Dniem Nauczyciela, to święto wszystkich, którzy dbają o to, by dzieci czuły się w przedszkolu jak w domu. Udekorowana sala, zaproszeni goście oraz występy naszych przedszkolaków złożyły się w piękną całość, mającą na celu podziękowanie za trud, serce i ciężką pracę nauczycieli oraz wszystkich pracowników przedszkola. Ten jesienny dzień w naszej placówce był pełen ciepła i miłości. Wszystko dzięki występom naszych milusińskich. Dzieci recytowały wiersze, śpiewały piosenki oraz tańczyły. Występy najmłodszych wywołały uśmiechy na twarzach słuchaczy, a gromkie brawa były pięknym podziękowaniem za trud włożony w przygotowanie uroczystości. Na zakończenie Pan Dyrektor życzył wszystkim pracownikom zadowolenia z pracy, wszelkiej pomyślności w życiu prywatnym oraz zdrowia w tym trudnym dla nas czasie. Dzieci natomiast wręczyły swoim Paniom drobne upominki.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego pięknego dnia. 

Dzień Edukacji Narodowej

14.10.2020

 >>> galeria zdjęć <<<

14 października w Zespole Szkolno – Przedszkolnym im. Jana Pawła II w Rząśni odbył się uroczysty Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji uczniowie klasy VIII B przygotowali akademię dla nauczycieli, pracowników oraz uczniów szkoły. Chór przygotowany przez Pana Szymona Cebulę zadbał o odpowiednią oprawę muzyczną. Ósmoklasiści zaprezentowali spektakl pod tytułem Długa Przerwa. Jego tematyka przedstawiała rozmowę pedagogów z nutą humoru w pokoju nauczycielskim. 

NARODOWE CZYTANIE

13.10.2020

 >>> galeria zdjęć <<<

Narodowe Czytanie to ogólnopolska akcja społeczna propagująca znajomość literatury narodowej, w której obszerne fragmenty dzieł odczytywane są publicznie. Ogólnopolska akcja organizowana jest od 2012 r. pod honorowym patronatem Pary Prezydenckiej.

Nasza szkoła, jak co roku włączyła się do akcji.  Uczniowie klasy VII a wraz z nauczycielem  na lekcji języka polskiego pięknie, głośno, z podziałem na role czytali " Balladynę" Juliusza Słowackiego; wybitnego, polskiego romantyka, lekturę dziewiątej odsłony Narodowego Czytania. Oprócz tradycyjnego czytania z podziałem na role, z książką w ręku, wykorzystaliśmy także nowoczesną technologię. Tekst dramatu był wyświetlany na tablicy multimedialnej, dzięki czemu był widoczny dla wszystkich. Uczniowie bardzo żywo reagowali na treść dramatu, było to niesamowite przeżycie. Kolejne Narodowe Czytanie już za rok.

Dzień Jabłuszka w Przedszkolu

11.10.2020

>>> galeria zdjęć<<<

 Nasze Przedszkole przystąpiło do programu Szkoły Promującej Zdrowie.  W ramach realizacji programu prowadzić będziemy szereg działań. Pierwszym z nich było zorganizowanie Dnia Jabłuszka, w którego obchodach udział wzięły wszystkie grupy wiekowe. Dzień Jabłuszka był bardzo wesoły i smaczny, naszym przedszkolakom zaproponowałyśmy wiele aktywności związanych z poznaniem tego owocu. Dowiedzieliśmy się podstawowych informacji o jabłkach, takich jak to że rosną one na jabłoniach  w sadach, są ich różne gatunki i smaki, że najwięcej witaminy „c” kryje się w skórce, a także że możemy z nich zrobić na przykład kompoty, soki, ususzyć, marmoladę, szarlotkę, upiec w piekarniku. Nie tylko wiemy co z jabłka można zrobić, znamy doskonale jego wygląd, smak i zapach, ale także pokonywaliśmy tor przeszkód z jabłkiem, układaliśmy jabłkowe puzzle, otrzymaliśmy jabłkowe emblematy i opaski, wykonaliśmy różne ciekawe prace plastyczne z jabłkiem w roli głównej. Efekty naszej pracy zobaczcie na naszych zdjęciach. 

Komunikat Dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Rząśni

13.09.2020

 Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Rząśni informuje, że od poniedziałku 14

 września – w związku ze zniesieniem obostrzeń obowiązujących w strefie czerwonej i żółtej,

 powraca stary grafik  dowozów i odwozów dzieci do szkoły.

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny

13.09.2020

   W tym roku szkolnym uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią p. Aleksandrą Kluczną biorą udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Emocja”.

 

Będzie on realizowany od 1 września 2020 r. do 13 czerwca 2021r.

 

Celem projektu jest:

- kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży;

- dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi;

- integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu;

- nauka szacunku wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem,

  jak również cechami niewidocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm,

  cukrzyca;

- budowanie przyjaznego klimatu integracji;

- nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które

   posiadamy;

- eliminowanie zachowań agresywnych wobec siebie;

- przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji;

 

Kalendarz roku szkolnego 2020/21

08.09.2020

  Dodatkowe dni wolne od nauki w naszej szkole:

- 12, 13 listopada 2020r.

-  4, 5  stycznia 2021r.

-  4 czerwca 2021r.

PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

08.07.2020

  

PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

   W roku szkolnym 2019/2020 do klas I-VIII uczęszczało 265 uczniów zgrupowanych          w 14 oddziałach:   6 oddziałach klas  I-III i 8 oddziałach klas IV-VIII.

  W klasach I-VIII wszyscy uczniowie uzyskali promocję do klasy programowo wyższej.  Sukcesem szkoły jest, że pomimo wystawienia w klasach IV-VIII 14 ocen niedostatecznych na I półrocze - na koniec roku wszyscy uczniowie klas starszych poprawili oceny i otrzymali promocję do klasy wyższej.

Na zakończenie roku szkolnego 2019/2020 średnia ocen Szkoły wyniosła 4,11 (I półrocze - 3,88, II półrocze - 4,11). Wyników porównawczych na temat średniej klas dostarcza poniższa tabelka:  

 

TABELA:  Średnie klas IV-VI w roku szkolnym 2019/2020

KLASA

ŚREDNIA OCEN

w I półroczu

ŚREDNIA

OCEN

w II półroczu

ŚREDNIA OCEN

w całym roku  szkol. 2019/2020 + miejsce

WYCHOWAWCA

IV

4,04

4,50 ↑

     4,50   I

mgr inż. Małgorzata Stolarczyk

Va

4,06

4,32 ↑

     4,32   III

mgr Agnieszka Bzdak

Vb

3,90

4,09 ↑

     4,09  IV

mgr Katarzyna Urbańczyk

VIa

4,10

4,37 ↑

      4,37  II

mgr Małgorzata Pęciak

VIb

3,69

3,99 ↑

       3,99 VI

mgr Ewa Płaszczyńska

VIIa

3,70

 4,83 ↑

       3.83  VII

mgr Damian Mikołajczyk

VIIb

3,74

4,00 ↑

       4,00  V

mgr Marzena Otocka-Bednarek

VIII

3,29

3,59 ↑

       3,59  VIII

mgr Marlena Ryś- Walczyk

Razem

3,88

4,11

   4,11

 

 

  Świadectwa z wyróżnieniem (średnia ocen min. 4,75 i zachowanie min. bardzo dobre) – w bieżącym roku szkolnym 2019/2020 otrzymało 19,75% uczniów klas IV-VIII (31 uczniów na 157).  Najwięcej uczniów zasłużyło na świadectwo „z paskiem” w klasach: Va  ( 6 osób  w  klasie) oraz w klasie IV, VIa, VIb. VIIb, VIII (4 uczniów w każdej klasie). W tym roku szkolnym  odbył się zewnętrzny egzamin po klasie ósmej, który z pewnością potwierdzi wysoki poziom wiedzy i umiejętności uczniów i tym samym - utrzymał albo jeszcze podniósł wysoki poziom szkoły z dwóch ostatnich lat - średni wynik z języka polskiego,  języka angielskiego i matematyki  był bardzo dobry i  porównywalny z wynikiem w kraju.

 Innym ważnym wyznacznikiem poziomu pracy szkoły na tle innych placówek są osiągnięcia uczniów   w konkursach pozaszkolnych. W mijającym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły odnotowali bardzo liczne osiągnięcia na najwyższym podium konkursów gminnych, powiatowych  i wyższych szczebli (miejsca I, II i III, wyróżnienia oraz wynik: bardzo dobry) - patrz: Załącznik: OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW W KONKURSACH POZASZKOLNYCH W 2019/2020.

W sumie odnotowano rekordową ilość, tj. 57 osiągnięć (w zeszłym roku - 48) zgrupowanych w 4 kategoriach:

  • 28 sukcesów dydaktycznych
  • 12 sukcesów sportowych
  • 12 sukcesów artystycznych - recytatorskie, plastyczne, muzyczne, taneczne
  • 26 sukcesów w kategorii: „Inne”.

Wnioski do pracy dydaktycznej w roku przyszłym:

  • Należy w dalszym ciągu wdrażać w życie wyniki diagnoz „na wejściu” (zwłaszcza w klasach IV i VII) oraz badań kompetencji na koniec zeszłego roku szkolnego celem monitorowania ich postępów edukacyjnych (również na tle kraju), a także w dalszym ciągu indywidualizować pracę z uczniem zdolnym i słabszym dydaktycznie w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników, na miarę możliwości uczniów.
  • Nadal starannie planować i realizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną świadcząc pomoc zarówno uczniom z trudnościami w nauce, jak  i uczniom uzdolnionym.
  • Konsekwentnie stosować zmodernizowane WSO i egzekwować odrabianie zadań domowych, indywidualizując je stosownie do możliwości ucznia.
  • Szczególną uwagą otoczyć przyszłoroczne klasy siódme i ósme, aby zmotywować      je do osiągnięcia lepszych wyników w nauce.
  • Zapoznać rodziców ze zmianami uświadamiając konieczność współpracy w celu jak najlepszego przygotowania ich dzieci do dalszej nauki w szkole ponadpodstawowej.

 

WYNIKI  ZACHOWANIA

 Porównując tegoroczne wyniki zachowania uczniów z wynikami z lat poprzednich  można zauważyć sukcesywne zmniejszanie się ilości ocen wzorowych na rzecz   bardzo dobrych. Można zauważyć tendencję, iż coraz więcej uczniów z najwyższymi wynikami dydaktycznymi nie zasługuje na ocenę wzorową zachowania ze względu na niewystarczający poziom kultury osobistą lub/i słabą aktywność społeczną. Z drugiej strony, w porównaniu z latami wcześniejszymi, maleje ilość ocen najsłabszych, tj. poprawnych i nieodpowiednich.          

 

 

Wnioski do pracy wychowawczej w roku przyszłym:

  • W dalszym ciągu, konsekwentnie nagradzać uczniów prezentujących kulturalne zachowania i właściwe postawy.
  • Podnieść rangę pracy w Samorządzie Uczniowskim; uświadamiać uczniom konieczność prezentowania wzorowej postawy uczniowskiej jako członka SU.
  • Zapobiegać agresji fizycznej i słownej wśród uczniów poprzez działania profilaktyczne i naprawcze; wzmóc czujność w celu zapobieżenia różnego typu zagrożeniom, na które narażone są starsze dzieci.
  • Zachęcać uczniów do podejmowania wartościowych działań, wspierać ich ciekawe inicjatywy na rzecz innych, np. potrzebujących ludzi, zwierząt, środowiska naturalnego.

 

FREKWENCJA

   Średnia frekwencja szkoły w roku szkolnym 2019/2020 wyniosła 94,11% (podobnie jak w latach poprzednich). Wyniki monitorowania frekwencji uczniów wykazały, że w II półroczu nieobecności nieusprawiedliwione, w tym wagary, nie wystąpiły w żadnej z klas, uczniowie uczestniczyli w II semestrze w nauczaniu zdalnym, online.

   Jak wynika z powyższej tabeli, w klasach I-III najwyższą średnią frekwencją w roku szkolnym 2019/2020 wyróżniły się klasy trzecie: IIIa i  IIIb , ale pozostałe oddziały uzyskały średnią niewiele niższą - w przedziale 96% - 95%. W klasach IV-VI najwyższą średnią frekwencją wyróżniły się klasy: VIb,  Va oraz Vb.

Do uczniów, którzy wykazali się w całym roku szkolnym frekwencją 100% należy 15 osób (5,66% uczniów).

 

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

 

  Na zajęcia pozalekcyjne składały się: liczne zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające zainteresowania uczniów i koła zainteresowań, ( zajęcia rewalidacyjne (3 uczniów), zajęcia sportowe w zakresie gry w siatkówkę w ramach udziału szkoły w  Siatkarskim Klubie Szkolnym (SKS) oraz zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania  prowadzone z uczniami klas I-III, koła zainteresowań z matematyki, chemii, biologii, fizyki i geografii.

Na zajęcia z zakresu ppp uczniowie kwalifikowani byli zgodnie z Procedurą  pomocy psychologiczno-pedagogicznej  w ZSP w Rząśni, niezwłocznie po wpłynięciu do szkoły opinii lub orzeczenia PPP.

W II półroczu 2019/2020 na terenie Szkoły odbywały się w każdym tygodniu:

  • 3 godziny kół zainteresowań (o różnorodnej tematyce odpowiadającej potrzebom uczniów);
  • 6 godziny zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia  i 2 godziny konsultacji;
  • 3 godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
  • 14 godzin zajęć logopedycznych;
  • 6 godzin zajęć rewalidacyjnych (dla 3 uczniów);
  • 1 godzina socjoterapii.

  Średnia frekwencja na w/w zajęciach wyniosła: 94,8%, co pozwala stwierdzić, że cieszyły się one powodzeniem. Analiza uczestnictwa w kołach zainteresowań dowodzi, iż 82% uczniów z klas I-III i 50% uczniów z IV-VI  uczestniczyło w kołach zainteresowań. Tematyka kół zainteresowań dobierana jest na podstawie diagnoz potrzeb zgłaszanych przez uczniów, ale łatwiej zaspokoić potrzeby dzieci młodszych. Do wielu zajęć nauczyciele stworzyli tzw. programy własne  o wysokim stopniu nowatorstwa, dostosowując ich treści i formy pracy do zainteresowań i możliwości uczniów.

 

PRACA WYCHOWAWCZO-OPIEKUŃCZA

 

  Na pracę wychowawczą i profilaktyczną szkoły złożyła się aktywna praca wychowawców klas, pedagoga szkolnego i biblioteki (przeprowadzono dużą ilość imprez i akcji czytelniczych), ale również liczne imprezy szkolne i klasowe o charakterze wychowawczym i profilaktycznym, dzięki którym kształtowane były pożądane postawy: m. in. tolerancji, społecznego zaangażowania, wzajemnej współpracy i pomocy, patriotyczne, ekologiczne, itp. stanowiące priorytety Szkolnego Programu Wychowawczego.

   W roku szkolnym 2019/2020 wychowawcy klas zorganizowali 17 różnorodnych imprez klasowych. Ich celem było przede wszystkim utrzymanie tradycji obchodów różnych świąt oraz kształtowanie postawy szacunku   i wdzięczności wobec członków rodziny.

Uczniowie mieli również wiele okazji do zaprezentowania swoich umiejętności i uzdolnień podczas występów na forum Szkoły, zgodnie z kalendarzem imprez i uroczystości szkolnych - odbyło się 20 takich uroczystości.

   Ważną rolę profilaktyczno-wychowawczą oraz motywującą uczniów do udziału w różnego rodzaju konkursach  i akcjach odgrywały apele profilaktyczno-porządkowe, osobno w grupie klas I-III i IV-VIII. W każdej grupie wiekowej odbyło się po 10 spotkań, a tematami poruszanymi na spotkaniach było bezpieczeństwo w szkole, na ulicy, przystanku autobusowym, nad wodą, w miejscach publicznych, podczas ferii zimowych i wakacji oraz zagadnienia związane  z kulturą zachowania, i poszanowaniem mienia, np. pochwały na forum.  Ponadto, na apelach/spotkaniach były podsumowywane konkursy, a zwycięzcy – nagradzani dyplomami, książkami lub nagrodami rzeczowymi.

   Nauczyciele realizowali cele wychowawcze i dydaktyczne poprzez organizowanie wycieczek szkolnych o charakterze  krajoznawczym i kulturalnym. Wiele wycieczek i wyjść miało charakter dydaktyczny i wiązało się z realizacją podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów. W sumie, w roku szkolnym 2019/2020 zorganizowano            10 wycieczek w szkole i przedszkolu.

  Rozwojowi uzdolnień uczniów służyła również praca nauczycieli mająca na celu przygotowanie uczniów do udziału w organizowanych licznie na terenie szkoły konkursach szkolnych oraz w konkursach na szczeblu gminnym i wyższym. Każda z grup wiekowych miała do wyboru średnio  21 konkursów szkolnych o różnorodnej tematyce. Niektóre z nich stanowiły etap szkolny, a jego zwycięzca reprezentował szkołę na szczeblu gminnym lub wyższym m.in. III Szkolna Olimpiada Zdrowia pod hasłem: „Jesteś tym, co jesz!” (24 uczestników z klasy VIIa, VIIb, VIII), II Szkolny Turniej Ekologiczny (14 uczestników z klas VIIa i VIIb), Konkurs plastyczny „Nasz układ słoneczny” (11 uczestników z klasy VIa i VIb), ogólnopolski szkolny konkurs z języka angielskiego „Olimpus” (26 uczestników z klas V-VIII), „English Ace” – konkurs ogólnopolski z języka angielskiego (27 osób uczestniczyło), konkurs gramatyczno – leksykalny z języka angielskiego ( 19 uczestników).

     Ważnymi wydarzeniami  w życiu szkoły, w minionym roku były: „Ślubowanie  klas I”, egzamin ósmoklasisty,  udział w „ Światowy Dniu Walki z Cukrzycą”, przeprowadzenie akcji „Zdrowa Żywność”, udział w programie ogólnopolskim „ Trzymaj formę”, „Dzień Bezpiecznego Internetu”, udział klas I - VIII w warsztatach przeprowadzanych przez Straż Pożarną w Rząśni dotyczącą udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, udział klas II w „Policyjnej Akademii Bezpieczeństwa”, wybory do Samorządu Uczniowskiego, udział w akcji „Osiem lektur na ósme narodowe czytanie”, wycieczka klas VII- VIII do Państwowego Muzeum w Auschwizt Birkenau w Oświęcimiu, zorganizowanie cyklu spotkań z dietetykiem , wizyta w schronisku  dla psów Czartkach, organizacja „Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego” , organizacja wycieczek do parku trampolin „Stacja Grawitacja”, Energylandii w Zatorze, wyjazdów  na lodowisko i do kina  w Bełchatowie.  W ramach doradztwa zawodowego odbył się cykl spotkań z przedstawicielami  szkół ponadpodstawowych,  wizyta w Komendzie Powiatowej w Pajęcznie w ramach doradztwa zawodowego. Zorganizowano   konkursy ekologiczne      i Szkolny Turniej Ekologiczny. W ramach wychowania patriotycznego braliśmy udział w akcji „Szkoła do Hymnu”, obchodziliśmy Dzień Niepodległości organizując akademię „Droga do niepodległości”, obchodziliśmy „Narodowy Dzień Żołnierzy Wyklętych”. Odbył się również koncert profilaktyczny dotyczący uzależnień Sławomira Pyrko, spotkania z policjantami dotyczące bezpieczeństwa w sieci, zorganizowano zbiórkę charytatywną na rzecz chorej dziewczynki – Zuzi, na rzecz Stowarzyszenia Pielęgniarsko – Opiekuńczego „ Z ufnością w Trzecie Tysiąclecie” w Częstochowie, zbiórkę karmy dla psów w schronisku.

  Ponadto w szkole i przedszkolu odbyło się dużo konkursów plastycznych, muzycznych,  koncertów, zawodów spor